INFORMATIONSBREV NR. 2 - 2010

Efter en lang og hård vinter, har varmen endnu ikke helt fået overtaget, men i haveforeningen er foråret kommet og i næsten alle haver nydes blomsterfloret med påske- og pinseliljer og tulipaner i dejlige farver, der med den lidt kolde start holder længere, og vi har lige et par informationer:

Nogle havelejere bruger det grønne område uden for foreningen samt brandbæltet mod Sundby Sejlforening til at komme af med haveaffald, fliser o.a. Vej og Park har kontaktet os og meddelt, at vi for det første skal fjerne det der allerede ligger - omgående, idet det ellers vil blive fjernet for foreningens regning. Dette vil også være tilfældet såfremt man fremover kan konstatere, at området benyttes til vores affald.

Vi har en god genbrugsplads:

Vermlandsgade Genbrugsstation
Herjedalgade 2-4, 2300 København S

Åbningstider 1. april - 30. september:
Hverdage kl. 10-20, lør-, søn- og helligdage kl. 10-17, 1. maj og 5. juni kl. 10-17.
Åbningstider 1. oktober - 31. marts:
Hverdage kl. 10-18, lør-, søn- og helligdage kl. 10-17

som mange af os har mulighed for at benytte, og ellers har foreningen med jævne mellemrum containere til både haveaffald og større effekter. Opslag om containere kommer på foreningens opslagstavle og på hjemmesiden.

Vermlandsgade

Herjedalgade 2-4, 2300 København S

Lat/Lon: 55.66900, 12.60257

Vi skal samtidig benytte lejligheden til at erindre om vores hjemmeside, hvor oplysninger af interesse for medlemmerne hurtigt bringes:

”www.haveforeningenamagerstrand.dk.”

Der er på hjemmesiden bl.a. links til rejseplanen, til brug for jeres gæster, lige som der er links til www.sundbysejl.dk hvor man kan se ugens menu i restauranten, der som tidligere oplyst forpagtes at et af foreningens medlemmer Gert og hans søn Carsten.

Mange har kontaktet os via hjemmesiden med oplysning om nye telefonnumre og/eller adresseændringer, det er rigtig fint at vi hurtigt får noteret dette.

Bestyrelsen overvejer om vi med tiden kan sende beretning, regnskab, informationsbreve m.m. ud via e-mail til de medlemmer, der måtte ønske det (portobesparende) og evt. også undlade at fremsende giroindbetalingskort til havelejen, hvis lejen betales via netbank. Vi vil bringe dette op på den kommende generalforsamling, men beder allerede nu de medlemmer der kunne være interesseret, om at oplyse deres mailadresse enten ved henvendelse på kontoret i kontortiden, i postkassen eller naturligvis via kontakten på vores hjemmeside. Vi vil meget gerne have oplyst medlemmernes mailadresser, da det giver mulighed for en hurtig kontakt.

Byt en bog:

Bestyrelsen har på kontoret opstillet en reol hvor medlemmer (mandage i kontortiden) kan låne og/eller stille bøger, således at skulle vejret – mod forventning – blive til lidt indendørs hygge med læsestoffet være ved at slippe op, kan man komme op på kontoret og se, om der er en bog man kunne have lyst til at læse. Lige som man der har mulighed for at aflevere bøger man har læst, men ikke ønsker at beholde, således at andre kan have glæde af dem. Der er ingen form for registrering og bestyrelsen har som sådan ikke noget med bøgerne/udlånet at gøre. Det eneste vi vil anmode medlemmerne om, at det med blyant anføres på bogens første side, en dato for lånet, således at vi kan se hvilke bøger der er interesse for, når det indimellem måske bliver nødvendigt at tynde ud i udvalget.

Dette er tænkt som et forsøg, som vi vil se hvor stor interesse der er omkring.

Loppemarked:

Efter den interesse der var efter det afholdte loppemarked sidst på sæsonen 2009, prøver vi på ny at afholde loppemarked:

søndag den 4. juli 2010.

Vi vil forsøge at annoncere loppemarkedet også uden for foreningen, således at der måske kommer flere købere, det er trods alt begrænset hvor meget vi selv i foreningen kan købe af hinanden, trods de mange gode ting der er. Der vil komme nærmere opslag om loppemarkedet på foreningens tavler samt på hjemmesiden, også om hvornår tilmelding skal ske.

God sommer til alle

Bestyrelsen.